خرید فرانچایز در ترکیه
خرید فرانچایز در ترکیه چیزی که ذهن هر کسی را به خود مشغول سازد این است که کاری پیدا کند و بتواند به درآمد خوبی برسد.
تقریبا تمامی برندهای معروف در زمینه های مختلف از مدل خرید فرانچایز استفاده می کنند.
با خرید فرانچایز در ترکیه، نمایندگی برندی را خریداری می کنید که فعال است و در سراسر ترکیه مشتری دارد.
شما نه تنها یک شرکت آماده خریداری می کنید، بلکه این فرصت را خواهید داشت که با تیمی پرانرژی و قوی کار کنید.
از مزایای دیگر به شما در شروع و موفقیت در کسب و کارتان کمک می کند.
زیرا رشد هر شعبه و نمایندگی برند باعث می شود برای صاحب اصلی خود مفید باشد.
خرید فرانچایز برای افرادی که زمان زیادی را برای مدیریت ندارند و همچنین اطلاعات دقیقی از بازار کار ندارند میتونه گزینه مناسبی باشه و ریسک سرمایه گذاری که را کاهش میده.
مقدمه فروش هر نوع محصول و راه اندازی هر گونه کسب و کار در کشور ترکیه تاسیس و راه اندازی شرکت است.
در دریافت نمایندگی نیز مراحل معمول برای ثبت شرکت باید به صورت قانونی انجام شود.
فرانچایز به چه معناست؟
فرنچایز یک مدل سرمایهگذاری است که به خریدار اجازه میدهد تا از تخصص، ایدهها و مشتریان دیگران در قبال هزینهای مشخص، بهطور قانونی و با رضایت مالک اصلی خود استفاده کند.
به عنوان مثال، فست فود زنجیره ای مک دونالد که در سراسر ترکیه شعبه دارد. صاحب رستوران های زنجیره ای مک دونالد به صاحبان شعبه های دیگرش در ترکیه حق امتیاز داده.
پس از اعطای امتیاز تجاری، مالک علامت تجاری باید مواد اولیه مانند آموزش، تبلیغات را در اختیار سرمایه گذار قرار دهد و او را در راه اندازی و رونق کسب و کار خود راهنمایی کند.
به طور کلی دو نوع فرنچایز وجود دارد.
نوع اول داشتن حق استفاده و کار با نام و برند و نوع دوم داشتن حق فروش یا توزیع محصول برند است.
در هر صورت، باید در نظر داشته باشید که نمایندگی یک برند صرفاً به معنای فروش محصولات آن شرکت نیست، بلکه باید از روشی ثابت برای فروش، بازاریابی و ارائه خدمات استفاده کنید .
این به خودی خود یک مزیت است زیرا راه را باز می کند.
یک شروع خوب برای کسانی که تجربه تجاری گسترده ای ندارند می دهد و خطر شکست را کاهش می دهد.
گرفتن نمایندگی در ترکیه
گرفتن نمایندگی در ترکیه هم میتونه از برندهای ترک باشه هم از برندهای اروپایی یا کشورهای دیگه باشه.
شما محدودیتی در انتخاب برندهای ترک یا برندهای غیر ترک برای دریافت نمایندگی ندارید.
خرید فرانچایز در ترکیه به شما این فرصت را می دهد که کسب و کار خود را راه اندازی کنید.
با استفاده از برند معروف شخص دیگری کسب درآمد کنید و قراردادی بین مالک برند و سرمایه گذار به مبلغ توافق شده امضا می شود.
انجام تجارت پس از خرید حق امتیاز در ترکیه صاحب برند و خریدار باید در دوره های آموزشی تاسیس شعبه برای برند شرکت کنند.
در طول این دوره ها با سیستم تامین مالی و مدیریت، نحوه برخورد با دستگاه ها و مصالح آشنا می شوند و مهارت های لازم برای مدیریت شعبه را کسب می کنند.
همانطور که گفته شد، موفقیت یا شکست هر شاخه از یک برند در واقع موفقیت یا شکست کل برند است، بنابراین پیگیری آژانس های آموزشی و نظارت بر فعالیت های آنها بسیار مهم است.
امتیازات را می توان در ترکیه در زمینه های مختلفی از جمله رستوران ها، کافه ها، بهداشت و زیبایی، آموزش، سرگرمی و تفریح و تجارت محصولات مختلف مانند پوشاک، لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی و غیره خریداری کرد.
خرید فرنچایز برای برندها در ترکیه این فرصت را به شما می دهد که نام یک شرکت معروف را بخرید، بنابراین هزینه خرید فرانچایز در ترکیه با تمام مزیت های برند بالاست، زیرا بدون شک در مدت زمان کوتاهی سودآور خواهد بود.
نحوه خرید فرنچایز در ترکیه
اقدامات اداری و قانونی باید برای امتیاز دادن به یک علامت تجاری در ترکیه انجام شود. اولین مرحله اخذ امتیاز تجاری، تاسیس و ثبت شرکت می باشد. برای اخذ امتیاز تجاری باید مراحل معمول ثبت شرکت بصورت قانونی انجام شود. سپس شرکت قرارداد حق رای با مالک علامت تجاری برای به دست آوردن حقوق و تعهدات بین شرکت و خریدار امضا می کند.
پس از امضای این قرارداد، سرمایه گذار باید کلیه بندهای ثبت شده در متن قرارداد را رعایت کند، در مقابل، فرانچایز دهنده موظف است برند و آموزش های لازم را به کارکنان و کل مدیریت ارائه دهد.
در نظر داشته باشید که تنوع دریافت فرنچایز در ترکیه بالا می باشد و شما می توانید در زمینه های مختلف به فعالیت بپردازید.
- فرانچایز آرایشی و آرایشگاه
- فرانچایز غذایی
- فرانچایز شیرینی پزی
- و موارد بسیار دیگر
هزینه های خرید فرانچایز در ترکیه
برای خرید فرانچایز در ترکیه از یک برند معروف باید هزینه بالایی بپردازید و این هزینه برای مدت زمان مشخصی است.
مثلاً مبلغ مشخصی را برای گرفتن امتیاز از مک دونالد به مدت 20 سال پرداخت می کنید و هر چه ارزش برند بالاتر می رود، هزینه بالاتر است.
علاوه بر خرید حق امتیاز برند، هزینه های دیگری نیز برای راه اندازی کسب و کار در ترکیه وجود دارد. اولین و مهمترین این هزینه ها هزینه اجاره یا خرید ملک است.
نکته ای که باید در نظر داشت این است که ملک و محل شعبه باید به تایید صاحب برند برسد.
پس از آماده شدن ملک باید هزینه های طراحی و دکوراسیون را نیز در نظر بگیرید.
در نهایت، هزینه های حقوق کارکنان و همچنین هزینه خرید مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز برای شروع باید در نظر گرفته شود.
مسئولیت پرداخت هزینه های مورد نیاز بر عهده خریدار خواهد بود.
بنابراین قبل از هر تصمیم جهت خرید فرانچایز برند مورد نظر خود در ترکیه را بررسی کرده
و در زمینه سرمایه گذاری در ترکیه مشاوره مجربی دریافت نمایید
اخذ حق امتیاز در ترکیه به صورت رایگان
ممکن است در مورد دریافت حق امتیاز کسب و کار رایگان در ترکیه شنیده باشید.
فرنچایز برخی از برندها در ترکیه را می توان با هزینه های بسیار کم و در برخی موارد به صورت رایگان خریداری کرد.
استارت آپ های کمتر محبوب سعی می کنند تجارت خود را با ارائه مزایای رایگان یا کم هزینه گسترش دهند.
با این حال به خاطر داشته باشید که این شرکت ها معمولا مشتریان کمتری دارند و این بدان معناست که سود کمتر در انتظار شماست.
اما این شرکت ها نیز ممکن است به مرور زمان موفق شوند.
زیرا هدف این شرکت ها فروش فرانچایز خود با هزینه بسیار کم برای شناخته شدن در بین مردم است.
همانطور که گفته شد، باید در نظر داشته باشید که گرفتن حق امتیاز از استارتاپ ها با هزینه بسیار کم یا در برخی موارد به صورت رایگان، شانس بیشتری برای موفقیت یا شکست دارد.
خرید فرانچایز در ترکیه مناسب چه کسانی هستند؟
خرید فرانچایز در ترکیه برای افرادی مناسب است که سرمایه کافی دارند.
اما طرح تجاری خاصی برای راه اندازی کسب و کار ندارند و نمی خواهند ریسک کنند و اطلاعات کافی در مورد بازار کار ندارند.
با این حال برخی افراد ترجیح می دهند. برای افتتاح مغازه در ترکیه و کار مستقل با هزینه کمتر اقدام کنند.
در فرانچایز شما پا را اندکی فراتر می گذارید و بیزینسی را خریداری می کنید که اکنون شعبه های آن در حال فعالیت می باشند.
درست است که هزینه خریداری همچین بیزینس هایی در ترکیه بالاتر است اما امتیازهایی خواهید داشت
و مطمئنا سود دهی این مورد سریع تر بدست می آید.
از جمله مهمترین مواردی که باید در هنگام خرید فرانچایز در ترکیه در نظر گرفت:
- شهرت برند در ترکیه
- قیمت و سرمایه گذاری اولیه مورد نیاز
- سود بازگشت سرمایه و پیش بینی رشد برند
- سطح حمایتی که فرانچایز دهنده به سرمایه گذار ارائه می کند
- محل مورد نیاز برای تاسیس شعبه و الزامات آن
- فرآیندهای صدور مجوز و قانونی
بله در صورت انتخاب یک برند موفق و به شرط انتخاب لوکیشن خوب